Thursday, December 31, 2020

পৰচৰ্চাঃ এক অনুভৱ

পৰচৰ্চাঃ এক অনুভৱ
সুস্মিতা হাজৰিকা, ধুবুৰী

দৰাচলতে পৰচৰ্চাই নিজেকহে ক্ষতি কৰে কোনোৱে কোনোৱে হয়তো ভাৱিব পাৰে, অলপ পাতলীয়া কৈ পৰচৰ্চা কৰিলোৱে যেনিবা, তাতে ক্ষতি কি? এইটো এটা ধেমালিহে অনেকেই আকৌ বন্ধুৰ ওচৰলৈ আহি আলোচনাৰ চলেৰে বন্ধুৰ দুৰ্বলতম কথা এটি জানিলৈ, অন্য আগত সেই কথাৰ ৰামায়ণ-মহাভাৰত মেলে কোনোবাই কৰা সামান্য পৰচৰ্চা বা পৰনিন্দাই, আন এজনৰ মানসিক, পাৰিবাৰিক জীবনক দুৰ্বিসহ কৰি দিব পাৰে তেতিয়া এইটো আৰু ধেমালি হৈ নাথাকে আৰু দুখৰ বিষয় এই খেয়াল সৰহভাগ মানুহৰেই নাথাকে

TET Qualified Forum, Assam, Digital Education, SSA Assam, DEE, Assam, Sarba Sikhya Abhijan, Samagra Sikhya, Assam, Child Education, TQF, Assam, Teaching Learning Maeterial, TET, Assam TET, TET Qualified Forum, Assam, School Education, Teacher, Teaching, Teacher Eligibility Test, Digital Education, SSA Assam, DEE, Assam, Sarba Sikhya Abhijan, Samagra Sikhya, TET, Assam TET, TET Qualified Forum, Assam, School, Education, Teacher, Teaching, Teacher Eligibility Test, Information & Communication Technology, NISHTHA, National Initiative for School Heads' and Teachers' Holistic Advancement

পৰচৰ্চাত ক্ষতি কাৰ?

পৰচৰ্চা এনেকুৱা এক নেতিবাচক বৈশিষ্ট্য, ' যাৰ বিষয়ে সমালোচনা কৰা হৈছে, একমাত্ৰ তেওঁহে যে ক্ষতিগ্রস্ত হব এনেকুৱা পৰচৰ্চাকাৰীজন নিজেও ক্ষতিগ্রস্ত হয় মনত ৰখা ভাল যে পৰচৰ্চাকাৰীয়ে কাৰোবাক ঠাট্টাৰে হীন কৰি সাময়িকভাৱে অন্যান্যসকল মনোযোগ আকৰ্ষণ কৰিলেও কিন্তু তেওঁলোক কাৰোৰে শ্রদ্ধাভাজন নহয়

যাৰ সমালোচনা কৰা হয় তেওঁ কেনেদৰে ক্ষতিগ্রস্ত হব পাৰে
মনোবল
নষ্ট হব পাৰে
পাৰিবাৰিক
বা সামাজিক অবস্থান নষ্ট হব পাৰে
আত্মবিশ্বাস
বা আত্মমৰ্যদা কমি যাব পাৰে
বিষণ্ণতা
ভাৱ জাগিব পাৰে
পাৰস্পৰিক
সম্পৰ্ক নষ্ট হব পাৰে

মানুহে পৰচৰ্চা কিয় কৰে?
কোনো
এজনৰ অনুপস্থিতিত তেওঁক লৈ অহেতুকভাবে সকলোৰে আগত সৰু কৰা, হেয় কৰা,  উপলুঙা  অথবা বিতং নজনাকৈ একান্ত ব্যক্তিগত বিষয় লৈ কথা কোৱা এইবিলাকেই হৈছে পৰচৰ্চা পৰনিন্দা বা সমালোচনাৰ মাধ্যমেৰে নিৰ্দিষ্ট এজন ব্যক্তিক বাৰেবাৰে আলোচনাৰ কেন্দ্রবিন্দু কৰি, কোনো কোনো কাৰণত তেওঁক গুৰুত্বপূৰ্ণ বা প্ৰত্যাহ্বানপূৰ্ণ বুলি চিন্তা কৰি, ব্যক্তিজনৰ সাফল্য, দক্ষতা, আৰ্থিক বা সামাজিক অবস্থান, সৌন্দৰ্য, আত্মবিশ্বাস, জনপ্রিয়তা, সততা, নিশ্চিত পাৰিবাৰিক জীবনসহ নানান বিষয়ে আমাৰ মনৰ মাজত অস্বস্তি ভাৱ জাগিব পাৰে আৰু আঁৰচকুত তেওঁক হেয় কৰাৰ প্রবণতা জাগি উঠিব পাৰে

খুব উচ্চস্বৰত অন্যক নেতিবাচকভাৱে উপস্থাপন কৰাৰ মাধ্যমেৰে আড্ডা বিলাকত সকলোৰে মনোযোগ আকৰ্ষণ কৰা বা তথাকথিত স্মাৰ্টনেচ দেখুওৱাৰ উদ্দেশ্য থাকিলেও, মনস্তাত্ত্বিক বিশ্লেষণত ইয়ে কিন্তু অন্য এটি দিশ হে সূচায় এই ধৰণৰ আচৰণে মূলত প্রকাশ কৰে পৰচৰ্চাকাৰীৰ অবচেতন মনৰ অন্তৰ্নিহিত নিৰাপত্তাহীনতা হীনম্মন্যতাবোধ যাক লৈ পৰচৰ্চা কৰা হৈছে, তাঁৰ প্রতি সূক্ষ্ম বা স্থূল ঈৰ্ষা বা হিংসাৰ প্রকাশ ঘটে

এই ধৰণৰ মনস্তত্ত্বই আমাৰ মনত যি উদ্বেগ বা অস্বস্তি উৎপন্ন কৰে, পৰচৰ্চাৰ মাজেৰে অন্যক সৰু বা হীন কৰাৰ মাধ্যমেৰে সেইটো প্রশমনৰ চেষ্টা চলে আমাৰ মনস্তত্ত্বেৰ একধৰণৰ অপৰিপক্ব প্ৰতিৰোধ বাডিফেন্সচ সহজ কথাত কবলৈ 'লে, পৰচৰ্চাত অন্যকে হেয় কৰাৰ চেষ্টা কৰা হলেও কিন্তু প্ৰকৃততে নিজেক হে হেয় কৰে বা নিজৰ অপৰিপক্বতাক প্রকাশ কৰে

এই ধৰণৰ ত্রুটিপূৰ্ণ বৈশিষ্ট্য সাধাৰণতে শৈশবৰ পৰা ডাঙৰ হৈ অহাৰ সময়তেই জাগে সন্তানৰ সমুখত আনক সমালোচনা কৰা, অসম্মান কৰা বা উপলুঙা কৰা, সন্তানক হেয় কৰি কথা কোৱা ইত্যাদি ত্রুটিপূৰ্ণ বৈশিষ্ট্যেৰ উদাহৰণ আকৌ আনৰ লগত নেতিবাচকভাবে তুলনা, স্কুলত সহপাঠীসকলক উপলুঙা কৰা বাবে বন্ধুসকলৰ পৰা বাহ-বাহ পোৱা, অন্যক উপলুঙা কৰাৰ বিষয়ে স্কুল বা পৰিয়ালৰ পৰা কোনো সুনিৰ্দিষ্ট মূল্যবোধ বা নিৰ্দেশনা নথকাৰ ফলতো হীনমন্যতাত ভোগে

পৰচৰ্চাৰ সতে কেনেকৈ মুখামুখি?
যিসকলমানুহে
আঁৰচকুত আপোনাৰ বিষয়ে পৰচৰ্চাত লিপ্ত আছে, জানিব কোনো কোনো কাৰণত আপুনি তেওঁলোকৰ বাবে গুৰুত্বপূৰ্ণ আৰু উদ্বেগৰ কাৰণ বাস্তৱ ক্ষেত্ৰত তেওঁলোক যিমানেই সফল নহওক কিয়, কিবা প্ৰকাৰে হলেও সেইসকল আপোনাতকৈ বহু ক্ষেত্ৰত পিছ পৰি আছে

আপোনাৰ কৰণীয়

  • পিছফালৰপৰা আপোনাকলৈ যিয়েই যি নকওঁক সেইটোলৈ আপুনি সময় অপব্যয় নকৰিব, সম্পূৰ্ণউপেক্ষাকৰক
  • সামাজিক মিলামিছা বৃদ্ধিকৰকমানুহক আপোনাক বুজাৰ সুযোগ দিয়ক
  • নিজৰ ইতিবাচক বৈশিষ্ট্যবিলাকত মনযোগ দিয়ক আৰু সেইবোৰৰ ওপৰত আস্থাৰাখক
  • পৰচৰ্চাকাৰীৰ লগত তৰ্কাতৰ্কি, হাই কাজিয়াৰ পৰা বিৰত থাককনিজৰ কৰ্মেৰে সমাজত নিজৰ পৰিচয় দিয়কসেইসকলৰ লগত সম্পর্কৰ গভীৰতানিজ কৰ্মৰে বুজাই দিয়ক যেএইধৰণৰ আচৰণ আপোনাৰ ওচৰত গ্রহণ যোগ্যনহয়

কি কৰিব নালাগে
অযাচিতভাবে
নিজেকে সঠিক প্রমাণ কৰাৰ পৰা বিৰত থাকক
প্রতিক্রিয়া হিচাপে পৰচৰ্চাকাৰীৰ বিৰুদ্ধে একেই ধৰণৰ আচৰণত লিপ্ত নহব

 

No comments:

Post a Comment

Popular