Ankuram-2|Chapter-6
অংকুৰণঃ পাঠ-০৬ সাহসী ল’ৰাজন| ২য় শ্ৰেণী
সাহসী ল’ৰাজনে কি কি সাহসিকতাৰ কাম কৰিছিল?
উত্তৰঃ সাহসী ল’ৰাজনে ভৰা লুইত সাঁতুৰি পাৰ হৈছিল, দুৰ্দান্ত ষাঁড় এটা শিঙত ধৰি বগৰাই দিছিল।
কোনে তেওঁক ডাঙৰ-দীঘল কৰিছিল?
উত্তৰঃ বুঢ়ীমাক খেৰসূতীয়ে তেওঁক ডাঙৰ-দীঘল কৰিছিল।
টোল মানে কি?
উত্তৰঃ গুৰুৱে ছাত্ৰসকলক ঘৰতে ৰাখি পঢ়োৱা পঢ়াশালিক টোল বুলি কোৱা হৈছিল।
ক-খ শিকিয়েই ল’ৰাজনে কি ৰচনা কৰিছিল?
উত্তৰঃ ক-খ শিকিয়েই ল’ৰাজনে পদ্য এটা ৰচনা কৰিছিল। তেওঁ ৰচনা কৰা পদ্যটোত আ-কাৰ, ই-কাৰ নাছিল।
তেওঁ পিছত কি ৰূপে পৰিগণিত হ’ল?
উত্তৰঃ তেওঁ পিছত মহাপুৰুষ শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱ ৰূপে পৰিগণিত হ’ল।
শব্দৰ মাজৰ পৰা যুক্তাক্ষৰ বাছি উলিয়াই লিখা।
বালিসত্ৰ – ত্ৰ = ত+ৰ
অনুষ্ঠান – ষ্ঠ = ষ+ঠ
উন্মনা – ন্ম = ন+ম
অমূল্য – ল্য = ল+য
ভূমিকম্প – ম্প = ম+প
অঙ্ক – ঙ্ক = ঙ+ক
কেন্দ্ৰ – ন্দ্ৰ = ন+দ+ৰ
টোল – সংস্কৃত পঢ়াশালি
প্ৰখৰ – বৰচোকা
কঠোৰ – টান
গুৰু – শিক্ষক
শিষ্য – ছাত্ৰ
দুৰ্দান্ত – দমাব নোৱাৰা
বশ – অধীন
যুক্তাক্ষৰ ভাঙা আৰু শব্দ সাজা।
ষ্য – ষ+য – শিষ্য, মনুষ্য
দ্ধ – দ+ধ – শুদ্ধ, উপলব্ধ
ষ্ঠ – ষ+ঠ – ষষ্ঠ, অনুষ্ঠান
ত্ৰ – ত+ৰ – পুত্ৰ, ব্ৰহ্মপুত্ৰ
ন্ম – ন+ম – সন্মত, সন্মান
ঙ্ক – ঙ+ক – অঙ্ক, অঙ্কুৰ
ম্ব – ম+ব – উলম্ব, প্ৰতিবিম্ব
ন্দ্ৰ – ন+দ+ৰ – চন্দ্ৰ, ইন্দ্ৰ
ক্ম – ক+ম – ৰুক্মিণী, ৰুক্ম
ম্প – ম+প – ভূমিকম্প, কম্পন
ন্ত – ন+ত – অন্ত, সীমান্ত
No comments